پاسخ سوالات رایج کاربران آندروید

اگر کسی نخواهد که از آیفون و سیستم عامل iOS استفاده کند، مطمئنا گزینه دوم آندروید خواهد بود. اگر به تازگی یک دیوایس آندرویدی گرفته، شاید سوالاتی درباره آندروید در ذهنتان به وجود آمده باشد. پاسخ به این سوالات همان چیزی است که در ادامه خواهید خواند.

اینها سوالاتی است که هر کاربر جدید آندروید ممکن است در ذهنش نقش ببندد. امیدوارم پاسخ های این سوالات به شما کمک کند تا راحت تر خود را با این سیستم عامل هماهنگ کنید:

آندروید چیست؟

آندروید یک سیستم عامل بر پایه لینوکس است که برای استفاده در دستگاه های قابل حملی چون اسمارت فون ها و تبلت ها طراحی شده است. دولوپر اصلی آندروید، گوگل است ولی در اصل گوگل برای مدیریت آندروید با سازمان Open Handset Alliance همکاری می کند، سازمانی که در زمنیه مدیریت و توسعه استاندارد ها در دستگاه های قابل حمل فعالیت می کند.

چرا آندروید؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود کاربران آندروید را به دیگر سیستم عامل ها ترجیح دهند:

- از آنجایی که آندروید روی تعداد وسیعی از انواع اسمارت فون ها و تبلت ها اجرا می شود، کاربران می توانند بر اساس سلیقه خود یک دیوایس مناسب آندرویدی انتخاب کنند. در نتیجه بر خلاف iOS که فقط روی دیوایس های خود اپل اجرا می شود، در آندروید دامنه انتخاب کاربر وسیع تر است.

- از آنجایی که آندروید یک سیستم عامل Open Source است، کاربران فقط با اندکی دانش فنی می توانند این سیستم عامل را آن طور که می خواهند ویرایش کنند و در آن تغییراتی ایجاد کنند.

- گوگل به عنوان یک شرکت عظیم در دنیای تکنولوژی، دیگر امتحان خود را پس داده است. اگرچه اپل و مایکروسافت هم شرکت های پر قدرتی هستند، اما برخی ها گوگل را ترجیح می دهند.

قطعا دلایل دیگری هم وجود دارند که باعث می شوند کاربران آندروید را به دیگر سیستم عامل ها ترجیح دهند، اما این دلایل از مهم ترین ها بودند. قابل ذکر است که این دلایل هیچ کدام اثبات نمی کنند که آندروید بهترین سیستم عامل است، و این خود کاربر است که تصمیم می گیرد کدام سیستم عامل برای او بهترین است.

اسامی ورژن های مختلف آندروید از کجا می آیند؟

شاید متوجه شده باشید که نام نسخه های مختلف آندروید مسیر خوشمزه ای را طی می کنند: Gingerbread, Honeycomb, Ice Cream Sandwich, Jelly Bean

اصولا قائده این نام گذاری این است که هر گاه یک نسخه از آندروید منتشر می شود، روی آن نام یک دسر را می گذارند که حرف اول نام این دسرها به ترتیب حروف الفبای انگلیسی پیش می رود، همین.

آیا برای استفاده از آندروید، به گوگل اکانت نیاز دارید؟

به طور عادی هیچ نیازی به گوگل اکانت ندارید. دیوایس آندرویدی شما بدون گوگل اکنت هم به خوبی کار می کند. اما اگر می خواهید از دیوایس خود استفاده های بیشتر و بهتری بکنید، مثلا از گوگل پلی، اپ دانلود کنید آن وقت به گوگل اکانت نیاز دارید. علاوه بر این شما با گوگل اکانت می توانید اطلاعات دیوایس خود را Sync بکنید تا اگر چیزی را اشتباها از دیوایستان پاک کردید یا به هر دلیلی خودش پاک شد بتوانید دوباره آن را به دیوایس خود برگردانید.

این دکمه ها روی دیوایس آندرویدی چیست؟

اکثر دیوایس های آندرویدی دارای  ۴ دکمه سخت افزاری هستند. با توجه به عکس بالا، این کلید ها را از چپ به راست معرفی می کنم:

- Back: این دکمه شما را از هر جایی که هستید یک قدم عقب تر می برد. مثلا در مرورگر اگر این دکمه را فشار دهید از صفحه ای که الان در آن هستید یک صفحه اینترنتی به عقب برمی گردید.

- Menu: با توجه به اینکه چه زمانی این دکمه را فشار می دهید، اتفاقات مختلفی می افتد. مثلا اگر در یک اپ این دکمه را فشار دهید با لیستی از گزینه های مختلف رو به رو می شوید. معمولا از این دکمه برای تغییر در تنظیمات اپ ها استفاده می شود.

- Search: اگر در Home Screen این دکمه را فشار دهید یک نوار جست و جو به شما نشان داده می شود که پس از نوشتن آنچه که دنبالش می گردید، نتایج جست و جو در اینترنت را در یک مرورگر به شما نشان می دهد. اما اگر در یک اپ باشید و این کار را بکنید، آندروید به دنبال عبارت مورد نظر شما در همان اپلیکیشن می گردد و آن را به شما نشان می دهد ( درست مثل Find در Word )

- Home: اگر یک بار این دکمه را فشار دهید از هر جا که باشید به Home Screen منتقل می شوید، اما اگر این دکمه را برای مدتی نگه دارید، یک لیست از اپ های در حال اجرا به شما نشان داده می شود که می توانید یکی از آنها را دوباره اجرا کنید یا این که می توانید اپ های در حال اجرا را ببندید و در واقع از محیط این اپ ها خارج شوید.

آندروید تا چه حد قابل ویرایش است؟

جواب قطعا این است: خیلی زیاد. شما در آندروید می توانید تقریبا هر کاری بکنید، چون آندروید یک سیستم عامل Open Source است. شما می توانید کلی اپ و بازی نصب کنید تا حوصله تان سر نرود، یا این که می توانید تم ها و اسکین های مختلف نصب کنید تا آندروید را آن طور که می خواهید تغییر دهید. در ضمن ROM ها هم هستند که در واقع تجربه ای کاملا جدید از آندروید را به شما ارائه می دهند و می توان آنها را نسخه هایی دیگر از آندروید دانست. ( درباره ROM ها در ادامه صحبت خواهم کرد ).

چطور Home Screen را در آندروید ویرایش کنیم؟

شما می توانید با نگه داشتن آیکن ها و تغییر دادن جای آنها یا حذف کردن آنها Home Screen دیوایس خود را ویرایش کنید. در کل سه راه اصلی برای ویرایش Home Screen در آندروید وجود دارد: والپیپرها، app Shortcut ها از app drawer  و ویجت ها.

فرق بین app drawer و home screen در چیست؟

app drawer در واقع جایی است که همه اپلیمیشن های شما در آن ذخبره می شود و معمولا همیشه از Home Screen شلوغ تر است. اما در Home Screen شما در واقع Shortcut هایی از اپلیکیشن های مورد نیاز خود را از app drawer به Home Screen منتقل می کنید تا راحت تر به آنها دسترسی داشته باشید. مثل ویندوز که شما نرم افزار ها و فایل هایتان را در جاهای مختلف کامپیوتر خود ذخیره می کردید و آنهایی که خیلی به دردتان می خورد را به صورت Shortcut به دستکتاپ می آوردید. در عکس بالا شما در سمت چپ Home Screen را می بینید که خیلی خلوت است و در سمت راست هم app drawer را می بینید که شلوغ تر از Home Screen است و پر از اپلیکیشن ها است.

ویجت ها چه هستند؟

ویجت ها در واقع یک سری عناصر داینامیک هستند که در Home Screen قرار می گیرند و به صورت متوالی آپدیت می شوند. از ویجت ها می توان به ویجت آب و هوا ( که نشان دهنده آب و هوا در هر زمان است ) و ویجت اینباکس ( که نشان دهنده تعداد ایمیل های جدید در اینباکس شماست ) اشاره کرد. آندورید به طور پیشفرض چند ویجت دارد، اما شما می توانید از گوگل پلی کلی ویجت مختلف دانلود و نصب نمایید.

Notification Bar چیست؟

در قسمت بالایی صفحه نمایش خود، یک نوار یا بار می بینید که در آن اطلاعاتی مثل ساعت، قدرت سیگنال های شبکه Wi-Fi و اطلاعات دیگری که در حال حاضر در دیوایس شما در حال رخ دادن است نشان داده می شود. حالا اگر این بار را به سمت پایین بکشید با لیستی از نوتیفیکیشن های خود مواجه می شوید و می توانید همه نوتیفیکیشن ها را کنار هم و در یک جا ببینید و آنها را بررسی کنید ( درست مثل Notification Center در iOS ).

چطور اطلاعات را از دیوایس آندرویدی به کامپیوتر منتقل کنیم؟

بهترین راه این است که دیوایس خود را با کابل USB به کامپیوتر خود وصل کنید و خیلی راحت اطلاعات را بین کامپیوتر و دیوایس و برعکس انتقال دهید، درست مثل اینکه یک هارد اکسترنال را به کامپیوتر خود وصل کرده باشید. البته راه های دیگری مثل بلوتوث و Wi-Fi برای انتقال اطلاعات هم هست، ولی از همه راحت تر استفاده ار کابل USB است.

چطور روی آندروید اپ نصب کنیم؟

برای این کار دو راه دارید ۱) استفاده از اپلیکیشن گوگل پلی در دستگاه ۲) استفاده از سایت گوگل پلی در مرورگر دیوایس

هر دو راه ساده و آسان هستند و تفاوت چندانی ندارند، شما از بین اپلیکیشن های متعدد که برخی پولی و برخی رایگان هستند یکی را انتخاب می کنید و سپس با انتخاب گزینه Install، خیلی ساده اپ مورد نظر روی دیوایس شما نصب می شود.

چطور روی آندروید ROM نصب کنیم؟

خوب بالاتر درباره ROM یک توضیح مختصر دادم . رام ها در واقع همان تغییر دادن ظاهر آندروید را به صورت کلی تغییر می دهند و شما را با رابط های کاربری متفاوت و زیبایی رو به رو می کنند. اما این که چطور رام را روی آندروید نصب کنید باید بگویم این کار، کار هر کسی نیست و نیاز به تخصص دارد. چون نصب کردن رام نیازمند « روت » یا همان Root کردن دیوایس شما است. روت کردن هم بسیار خطرناک است و ممکن است دیوایس Brick شود. حالا این بریک می گویم، این یعنی چه؟ این یعنی این که دیوایس شما دیگر کلا بالا نمی آید و می شود عین یک تکه آجر، کاملا بی مصرف و به درد نخور. برای همین پیشنهاد می کنم یا قید رام نصب کردن را بزنید، یا اگر نمی توانید از خیرش بگذرید این کار را به دست یک کاردان بسپارید.

امیدوارم این پرسش و پاسخ ها به شما کمک کرده باشد. اگر باز هم سوالی داشتید که در این لیست نبود، حتما در قسمت نظرات آن را مطرح کنید تا در حد توان راهنمایی تان کنم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درتاريخ : 19 / 7 / 1393برچسب:اندروید,اندرویدچیست؟,سیستم اندروید,بهترین سیستم عامل, | 20:53 | نویسندش : سیناآزادبخت |


.: Weblog Themes By SinaAzadbakht :.